بلاگ

نکات جالب درباره پیشگیری و درمان سرطان با پسته

درمان سرطان با پسته

پسته یک ماده غذایی بسیار مهم است که  از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، فیتواسترول ها، فیتوشیمیکال ها و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم تشکیل یافته است. یکی از اثرات مهم این آجیل، تاثیر آن به عنوان یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است و می توانند در پیشگیری از برخی از انواع سرطان موثر باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که پیشگیری و درمان سرطان با پسته امکانپذیر است یا نه؟

نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف پسته می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان مانند سرطان ریه، پروستات و روده کمک  فراوانی کند. آنتی اکسیدان های موجود در پسته می تواند از آسیب های اکسیداتیو و التهابی که ممکن است به سلول های بدن وارد شوند، محافظت کنند و بنابراین به پیشگیری از انواع سرطان کمک کنند. همچنین، پسته حاوی مواد مغذی مانند فیبر و فیتوشیمیکال ها است که می توانند در پیشگیری از برخی انواع سرطان مانند سرطان روده و سرطان پستان موثر باشند.

ارزش غذایی پسته

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، هر اونس پسته خام حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها و مواد مغذی زیر است:

  • کالری: ۱۵۹
  • پروتئین: ۵.۷ گرم
  • چربی: ۱۲.۸ گرم
  • کربوهیدرات: ۷.۷ گرم
  • فیبر: ۳.۰ گرم
  • شکر: ۲.۲ گرم
  • منیزیم: ۳۴.۳ میلی گرم
  • پتاسیم: ۲۸۹.۰ میلی گرم
  • فسفر: ۱۳۹ میلی گرم
  • تیامین: ۰.۲۵ میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.5 میلی گرم

پسته جزو آجیل هایی است که کمترین میزان کالری را دارد و کالری هر ۱۰۰ گرم پسته تقریبا ۵۶۰ کالری می باشد، که این مقدار شامل ۲۰ گرم پروتئین ، ۴۵ گرم چربی و همچنین ۱۰۵ میلی گرم کلسیم است.

ترکیبات موجود در پسته و درمان سرطان با پسته

پسته حاوی مقدار زیادی از ترکیبات زیست فعال می باشد که این مواد کمیاب فواید زیادی برای بدن دارند. البته تاثیر پسته در کاهش ابتلا به سرطان به طور غیر مستقیم می‌باشد و نمی‌توان آن را به عنوان یک روش درمانی پیشنهاد داد. فواید پسته برای سلامتی بسیار زیاد است و از دیگر مزایای آن میتوان به تاثیر پسته بر قند خون اشاره کرد.

پسته، به عنوان یک ماده مقوی،  سرشار از ویتامین‌های E، B و C است. این آجیل مغذی حاوی ۲ برابر پروتئین و ۴ برابر فسفر بیشتر از گوشت گاو می‌باشد و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.  از آنجاییکه مصرف مواد شیمیایی و مکمل‌ها امکان دارد برای سلامتی ما مضر باشند، پسته جایگزین خوبی برای این مکمل های شیمیایی به شمار می‌رود ؛ بنابراین، بهتر است تمرکز ما بر رژیم غذایی سالم باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. این آجیل پر طرفدار به دلیل اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد.

به هر حال، برای اطمینان از اثربخشی پسته در پیشگیری از انواع سرطان، لازم است که یک رژیم غذایی متنوع و تنوع آنتی اکسیدان ها را رعایت کنید و به همراه آن ورزش منظم و سبک زندگی سالم را یکی از اولویت های زندگی خود قرار دهید تا خطر ابتلا به انواع سرطان کاهش دهید. شما می‌توانید با اضافه کردن روزانه حدود پنجاه عدد پسته (یک‌مشت پسته) برای پیشگیری از سرطان واستفاده از سایر فواید پسته، آن را مصرف کنید.همچنین توصیه می‌شود، قبل از اضافه کردن پسته یا هر مکمل غذایی دیگری به رژیم غذایی خود، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید