بلاگ

آیا کاهش استرس با پسته امکانپذیر است؟

کاهش استرس با پسته

یکی از مشکلات جوامع مدرن که به طور روزمره انسانهای زیادی را درگیر خود می‎کند استرس است . از عوارض استرس می‌توان به تاثیرات منفی آن بر روی ذهن و جسم افراد اشاره نمود. یکی از راههایی که می تواند در کاهش میزان استرس افراد تاثیرگذارباشد استفاده از موادغذایی سالم و مناسب می باشد. یکی از مواد غذایی که حتی به عنوان آجیل ضد استرس نیز شناخته شده است، پسته است. کاهش استرس با پسته یکی از راه‌حل هایی است که بسیاری از رژیم های غذایی روی آن تاکید دارند و استفاده از آن را به طور روزمره به افراد توصیه می کنند. نتایج برخی از تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن پسته به یک برنامه غذایی سالم، موجب کاهش فشار خون سیستولیک، تنظیم مقاومت عروقی و کنترل ضربان قلب در هنگام استرس شدید است.

مغز پسته یک آجیل خشک باارزش غذایی بسیار بالا می‌باشد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و چربی‌های سالم است. این مواد مغذی موجب افزایش سطح انرژی و کاهش استرس در بدن می‌شوند. همچنین، پسته داری بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌توانند از بدن در مقابل آسیب‌های ناشی از استرس محافظت کنند.

دلایل کاهش استرس با پسته

یکی از موارد مهمی که نشان دهنده تاثیرات مثبت پسته بر استرس است، افزایش سطح سروتونین بدن است. سروتونین یک هورمون خوشحالی در افراد است که باعث افزایش حالت خوشحالی و کاهش استرس در آنها می‌شود. پسته حاوی تریپتوفان است که به عنوان پیش ماده برای تولید سروتونین عمل می‌کند و می‌تواند برای بهبود خلق و خو و کاهش استرس مفید باشد.

علاوه برآن،  پسته حاوی مقادیری از اسید آمینه است که فشار خون را کاهش دهد و به عنوان یک ضد استرس طبیعی عمل می‌کند. این اسید آمینه همچنین می‌تواند برای بهبود عملکرد قلب و عروق موثر باشد و به کاهش استرس کمک کند. با توجه به تاثیرات مثبت پسته بر کاهش استرس، توصیه می‌شود این آجیل را به عنوان یک بخش از رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. اما باید توجه داشته باشید که مصرف پسته در اندازه طبیعی و کافی موثرتر از مصرف بیش از حد آن است. همچنین، همواره بهتر است با پزشک متخصیی مشورت کنید تا مقدار مناسب مصرف پسته را برای خود تعیین کنید.

کاهش علائم دیابت عصبی با پسته

دیابت عصبی یا قند خون عصبی اصطلاحی است که از آن برای افزایش قندن خون افراد در زمان ناراحتی و استرس استفاده می‌شود و در واقع به معنای بیماری دیابت نیست. بهترین راه پیشگیری از این عارضه در مرحله اول شناسایی استرس ها و یادگیری روشهای مقابله با آن است. داشتن یک رژیم غذایی سالم در این میان نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. پسته به عنوان یک میان وعده سالم تاثیرات زیادی در بهبود سبک تغذیه افراد دارد . علاوه براینکه تاثیر پسته بر کاهش قند خون افراد، با توجه به تحقیقات متخصصان امری ثابت شده است ، تاثیرات این آجیل خشک در کاهش علائم استرس افراد نیز مورد تایید کارشناسان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید