بلاگ

تاثیر پسته بر قند خون | آیا مصرف پسته میتواند دیابت را کنترل کند؟

تاثیر پسته بر قند خون

بسیاری از متخصصان یکی از راه‌های مهم برای کنترل دیابت و کاهش قند خون را در داشتن یک رژیم غذایی سالم می دانند. کنترل قند خون و عوارض مرتبط با آن دغدغه بسیاری از کسانی است که به این بیماری دچارند. افزودن برخی از مواد غذایی به رژیم های غذایی می‌تواند تاثیر مثبتی در کنترل سطح قند خون افراد داشته باشد. در این مقاله به طور اختصاصی به تاثیر پسته بر قند خون خواهیم پرداخت.

پسته یکی از آجیل هایی است که اثرات بسیار مفیدی بر سلامتی انسان دارد و برای کنترل قند خون نیز بسیار تاثیر گذار است. این آجیل خوشمزه حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین، چربی‌های نیمه اشباع و اسیدهای چرب اشباع نیز می‌باشد که این مواد مغذی می‌توانند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کنند. فواید پسته برای پوست نیز از دیگر این ویژگی های این آجیل پر طرفدار می باشد که استفاده از روغن آن به بسیاری از تولیدات صنایع بهداشتی و آرایشی راه یافته است.

از طرفی دیگر، مصرف پسته می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند. این ماده غذایی مغذی می‌تواند باعث افزایش حساسیت به انسولین شود که این موضوع می‌تواند به بهبود کنترل قند خون تاثیر بسیار دارد . از سوی دیگر، پسته حاوی مقادیر زیادی فیبر است که می‌تواند به جذب قند در خون کمک کند و در نتیجه باعث کاهش نوسانات قند خون شود. به علاوه، پسته داری مقادیر زیادی منیزیم است که این عنصر معدنی نقش بسیار مهمی در کنترل قند خون دارد. منیزیم می‌تواند به انسولین کمک کند تا عمکرد مناسبی در خوب داشته باشد و باعث کاهش قند خون شود. همچنین، مصرف پسته درکنترل وزن افراد نیز بسیار موثر است و همین موضوع نیز می‌تواند به کنترل قند خون در افراد کمک بیشتری نماید. در کنار این مزایای مصرف پسته باید بگوئیم، طبق تحقیقات کاهش وزن با پسته نیز ممکن است.

مصرف پسته در رژیم های غذایی

مصرف پسته به عنوان یک میان وعده سالم در رژیم های غذایی بسیار رایج است، این ماده غذایی علاوه بر نقش آن در بهبود سلامتی کل بدن نقش مهمی نیز در کنترل قند خون دارد. برای اینکه بتوانید از فواید بی شمار این ماده غذایی مغذی به صورت کامل بهره مند شوید توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نکنید و در چهارچوب یک رژیم سالم غذایی ای این ماده مغذی بهره بگیرید.

متخصصان تغذیه تاکید دارند که خوردن یک مشت مغز پسته در روز نه تنها به عنوان یک میان وعده مناسب وخوشمزه توصیه می‌شود بلکه برای سلامتی و بهبود عملکرد بدن نیز بسیار مفید است. بر اساس مطالعه ای که محققان دانشگاه تورنتو کانادا برای بررسی تاثیرپسته در کاهش قند خون بر روی تعدادی از مبتلایان به قند خون انجام داده اند به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف پسته به همره مواد غذایی حاوی کربو هیدرات بالا می‌باشد ازجمله نان سفید و ماکارونی، می‌تواند جذب کربوهیدرات را در این بیماران پایین بیاورد. به گفته متخصصان تغذیه ، این آجیل مهم حاوی مقدار زیادی از پروتئین گیاهی، مواد نشاسته ای غنی شده و مواد معدنی بسیار مهم مانند پتاسیم و منیزیم ست که باعث می‌شود این ماده غذایی به تنهایی بتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای بدن باشد. علاوه برآن این ماده غذایی مقوی اعصاب است و مصرف آن برای بازکردن مجاری کبد نیز توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید