بلاگ

پسته و سلامت پوست | ۳ تاثیر روغن پسته بر پوست

پسته و سلامت پوست

پسته یک آجیل همه کاره است. از فواید بی شمار پسته، این آجیل خوشمزه می توان به درمان کم خونی، کمک به کنترل قند خون و همینطور تاثیر پسته بر زندگی جنسی و بهبود عملکرد جنسی مردان اشاره نمود. این آجیل برای پوست و مو نیز فواید فراوانی دارد. استفاده از روغن پسته ، استفاده از عصاره یا ماسک پسته له شده برای پوست از موارد رایج و مفید پسته است. از آنجایی که پسته دارای اسید چرب بالاست باعث می شود ریزش موهای شما کاهش پیدا کند و علاوه بر آن بر رشد آن هم موثر است. ا ما همراه باشید تا در رابطه با پسته و سلامت پوست بیشتر توضیح دهیم.

ویتامین E که یک ویتامین لازم و ضروری برای پوست است در آجیل پسته به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل برای تغذیه و تقویت پوست، استفاده از روغن آن می تواند بسیار مفید باشد. امروزه روغن پسته به بسیاری از صنایع آرایشی و بهداشتی راه یافته است. استفاده از روغن پسته برای ترک پا و سایر نواحی نیز بسیار مفید است و دلیل وجود اسیدهای چرب موجود در آن علاوه بر ترمیم ترک ها ی پوستی باعث درخشان تر شدن پوست شما نیز می‌شود. ب

سه خاصیت شگفت انگیز روغن پسته برای پوست

  • ضد چروک طبیعی: رادیکالهای آزاد در پوست، علت پیری‌ زود رس پوست می‌باشند، روغن پسته با مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر این رادیکالهای آزاد مراقبت می‌کند و به کاهش چین و چروک، لکه های پوستی و همین طور سایر علائم پیری پوست کمک فراوانی می کند.
  • نرم کننده طبیعی: این موضوع به خاطر ساختار ویتامین های موجود در مغز این آجیل مفید برمی‌گردد. یکی از فواید مهم این دانه روغنی وجود ویتامین A در آن است. کمبود ویتامین A در بدن منجر به خشکی و شکنندگی پوست می‌شود. زمانی که ویتامین مورد نظر به اندازه کافی دراختیار پوست قرار بگیرد، خون رسانی به بافت های پوستی تقویت می‌شود و در نهایت به نرمی و لطافت پوست کمک می کند.
  • جوان کننده طبیعی:روغن پسته درای مقادیر بالای آنتی اکسیدان و همینطور ویتامینE می باشد به بهبود خاصیت الاستیسیته پوست کمک می‌کند و باعث جوان‌سازی آن می‌گردد. علاوه بر آن روغن پسته به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی  با مقادیر بالای کاروتنوئید موجود در روغن پسته ، از پوست صورت در مقابل اشعه های UV مراقبت کرده و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

طریقه مصرف روغن پسته برای پوست

برای استفاده از روغن پسته، لازم است ابتدا پوست خود را به صورت تمیز با آب ولرم بشویید. سپس مقداری از روغن پسته را به صورتکه اثر چربی روغن برروی صورت نماند، بر پوست خود ماساژ دهید. روغن پسته به دلیل جذب سریع آن حالت چرب، چسبندگی و سنگینی روی پوست صورت ایجاد نمی کند. بهتر است برای گرفتن نتیجه مطلوب این کار را هر شب به مدت ۶ هفته انجام دهید.

مضرات پسته

برخی از افراد ممکن است به پسته حساسیت داشته باشند و با استفاده از این محصول دچار واکنش های آلرژیک شوند. از جمله این واکنش ها می توان به استفراغ، اسهال، تنگی نفس، سرفه ، فشار در قفسه سینه و مواردی از این قبیل اشاره نمود. افزایش وزن و چربی از مضرات دیگر این آجیل است که در صورت مصرف بیش از حد ممکن است به آن دچار شوید. زیاده روی در مصرف این محصول همچنین باعث افزایش فشار خون و همینطور مشکلات گوارشی دیگر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید