بلاگ

نکات طلائی درباره پیشگیری از آلزایمر با پسته

پیشگیری از آلزایمر با پسته

پسته و خواص پسته برای همه افراد دنیا شناخته شده است. خواص مفید پسته موجب شده تا این آجیل پر طرفدار مصرف عمومی بالایی داشته باشد و جزو گران‌ترین آجیل در میان آجیل های دیگر نیز می‌باشد. پسته یک گیاه بومی مناطق خشک و کویری می‌باشد و با آب و هوای گرم و خشک سازگاری بیشتری دارد. استفاه از این آجیل به عنوان یک مکمل در بسیاری از رژیم های غذایی توصیه شده است. مصرف پسته در رژیم های گیاه خواری برای تامین مواد اساسی مورد نیاز بدن مثل پروتئین و آهن بسیار مورد تاکید می باشد. در ادامه به امکان پیشگیری از آلزایمر با پسته خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

آیا پیشگیری از آلزایمر با پسته ممکن است؟

یکی از مواردی است که بر اساس تحقیقات علمی روی آن تاکید فروان شده است و اثرات مثبت آن بر روی عملکرد مغزی و تقویت حافظه  در چندین مورد اثبات شده است. پسته دارای  مواد مغذی مهمی از جمله آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین E، مس، منیزیم و فسفر است که همه این مواد برای سلامتی مغز مفید و لازم هستند هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در پسته نقش مهمی در جلوگیری از  آسیب‌های اکسیداتیو و التهابی که به مغز وارد می‌شود دارند و از سلولهای مغزی در مقابل این آسیب ها محافظت و نگهداری می‌کنند. یکی از ویتامین هایی که در پسته به وفور یافت می‌شود، ویتامین B6 است که در حفظ سلامت عصبی نقش بسیار مهمی دارد. ویتامین B6 در تولید نوروترانسمیترها (مواد شیمیایی موجود در مغز که مسئول برقرای ارتباط بین نورون ها هستند) تاثیردارد و می‌تواند از این طریق به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی کمک کند.

مصرف پسته و کاهش خطر بیماری آلزایمر

پسته داری میزان زیادی فسفر است. فسفر یکی عناصر حیاتی وضروری برای بهبود حافظه، افزایش یادگیری و بهبود عملکرد مغز است. مقدار مناسب فسفر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی هم‌چون زوال عقل یا آلزایمر را به مقدار زیادی کاهش دهد. همچنین فسفر درون پسته می‌تواند میزان ترشح هورمون‌ها را در بدن نیز تنظیم کند. این ماده معدنی، یکی از عوامل جذب ویتامین‌های گروه B است. تقویت حافظه با پسته، از جمله ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش قدرت یادگیری و تمرکز شما می‌باشد. در ادامه به فواید پسته برای تقویت مغز میپردازیم.

خواص پسته برای تقویت مغز

  • پسته حاوی مواد مغذی  مهمی مانند ویتامین E است که می‌تواند در بهبود عملکرد مغز نقش موثری داشته باشد.
  • پسته حاوی آهن فراون است که در کمک رسانی به افزایش تولید هموگلوبین در خون و افزایش عملکرد مغز تاثیر مثبت دارد
  • پسته حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی مانند فلاوونوئیدها می‌باشدکه از آسیب‌های اکسیداتیو و التهابی مغز محافظت می‌کنند.
  • پسته حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده ای است که به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می‌کنند.
  • پسته حاوی مواد معدنی مانند منیزیم است و کاهش استرس با پسته به بهبود فعالیت سلولهای عصبی و عملکرد مغز کمک می‌کند.
  • پسته حاوی پروتئین که برای تقویت سلول‌های عصبی و افزایش فعالیت مغزی بسیار مفید است.

لازم است در مصرف پسته میزان تعادل را رعایت کنید. زیرا مصرف بیش از اندازه این ماده مغذی می‌تواند مضراتی چون ایجاد حساسیت، ایجاد چربی خون، ایجاد فشار بالا و مشکلات گوارشی را برای شما به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید