بلاگ

آیا کاهش وزن با پسته امکانپذیر است؟

کاهش وزن با پسته

برای خیلی از افراد تصور کاهش وزن با پسته امری غیر ممکن به شمار می‌آید و تصور می‌کنند که کاهش وزن فقط با مصرف نکردن مواد غذایی مخصوصا آجیل ها امکان پذیر می‌باشد. در حالی که استفاده اصولی از این ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی شما را در رسیدن به وزن ایده التان کمک می‌کند. یکی از مواردی که حتما در مصرف پسته باید به آن دقت کنید، استفاده از این آجیل به صورت خام می‌باشد، پسته شور اصلا برای رژیم های غذایی که برای کاهش وزن تجویز شده اند مناسب نمی‎باشد.

برای کاهش وزن با پسته، لازم است میزان مناسبی ازپسته را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. پسته به میزان زیادی داری فیبر، پروتئین و چربی های نیمه اشباع شده می‌باشد که می‌تواند به کنترل اشتها و احساس سیری کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین های موجود در پسته برای سلامی ضروری می‌باشند، اما باید توجه کنید که پسته دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین باید در مصرف آن زیاده روی نکنید تا موجب افزایش وزن نشود.

اغلب کارشناسان تغذیه برای رژیم گیرندگانی که به دنبال تثبیت وزن خود هستند و به وزن ایده آل خود رسیده اند توصیه می‌کنند که مصرف پسته را به میزان متعادلی در رژیم غذایی خود جای دهند و این موضوع بیشتر به این دلیل است که پسته با خاطر اینکه یک خوراکی کم حجم محسوب می‌شود، به تنهایی می‌تواند با مصرف متعادل نیاز روزانه شما به انرژی، مواد معدنی و ویتامین‌ها را تامین کند. بنابراین توصیه می‌شود از پسته نه فقط به عنوان یک ماده غذایی برای لاغری استفاده کنید. بلکه پسته مکمل لاغری محسوب می‌شود و برای کاهش وزن اصولی خود حتما باید با یک کارشناس تغذیه مشورت کنید.

فواید پسته برای بدن و ارتباط کاهش وزن با پسته

یکی از مشکلات کسانی که با چاقی و اضافه وزن درگیر هستند، یبوست است. عدم کارکرد صحیح سیستم گوارشی این افراد باعث می‌شود  آنها به اضافه وزن بیشتری دچار شوند. پسته به دلیل وجود فیبر این گروه از افراد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در کنار مصرف آجیل هایی مانند پسته برای بهبود سیستم گوارش، انجام منظم ورزشهای روزانه مانند پیاده روی نیز به این افراد تصویه می‌گردد تا نتیجه بهتری از رژیم غذایی خود بگیرند.

مصرف آجیل ها و مخصوصا پسته ارتباط نزدیکی با احساس سیری و عدم اشتها دارد، به همین دلیل است که متخصصین رژیم ها تغذیه استفاده از این ماده مغذی را در رژیم های غذایی افرادی که دچار افزایش وزن هستند توصیه می‌کنند. پسته خام در این میان دارای درصد کمتری ازکالری می‌باشد.

استفاده از پسته فقط محدود به رژیم های لاغری و کاهش وزن نیست، این ماده مغذی فواید بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد. افرادی که دچار کم خونی، ضعف در بدن ، مشکلات قلبی و عروقی نیز هستند می توانند پس از مشورت با دکتر تغذیه این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود جای دهند. فواید پسته برای پوست و مو هم بسیار زیاد است. روغن پسته برای رفع چین و چروک و افزایش شادابی پوست امروزه در بسیاری از صنایع بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید