بلاگ

بهبود سلامت قلب با پسته| آیا پسته خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد؟

بهبود سلامت قلب با پسته

بیماریهای قلبی یکی از پرخطرترین بیماریهای جهان است که سالانه جان میلیون ها نفر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این بیماریها شامل انواع گوناگونی از مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا، اختلالات رتیم قلبی و بیماری عروق کرونر می‌باشد. در ادامه قصد داریم درباره بهبود سلامت قلب با پسته صحبت کنیم و فواید پسته برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و عروقی را بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

پسته به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، می تواند از قلب در مقابل آسیب های اکسیداتیو و التهابی که ممکن است به قلب و عروق وارد شوند، محافظت کند. پسته علاوه بر اینکه در سلامت بدن نقش مهمی دارد برای حفظ سلامت قلب نیز از مواد غذایی بسیار مهم به شمار می‌آید. برای پیشگیری از بیماریهای قلبی با مصرف منظم این ماده غذایی می توانید به حفظ سلامتی قلب خود کمک کنید. مصرف پسته در دوران بارداری نیز برای بسیاری از مادرانی که با مشکل فشار خون بالا در این دوره مواجه هستند نیز می تواند مفید باشد.  اما لازم است قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

خواص پسته برای قلب

مصرف پسته از روشهای مختلفی می تواند برای حفظ سلامت ماهیچه قلب موثر واقع شود. خواصی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود باعث می‌شوند تا پسته برای سلامت قلب و یا کنترل و پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی مفید باشد:

  • پایین آوردن سطح کلسترول بد خون
  • کمک به تنظیم فشار خون
  • کاهش وزن با پسته
  • دارای فیبر فراوان
  • دارای آنتی اکسیدان های قوی از جمله ویتامین C  و ویتامینE
  • دارای پتاسیم کافی
  • کاهش استرس با پسته

هریک از این موارد به سلامت قلب کمک ویژه ای می‌کنند. برای مثال پتاسیم باعث کاهش فشار خون می شود و از آسیب رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. وجد فیبر نیز در پسته باعث می‌شود که کلسترول در روده ها جذب نشود و سطح کلسترول بد خون را بدین ترتیب کاهش می‌دهد.

بهبود سلامت قلب با پسته و خواص آن برای بیماران قلبی

ازمهمترین نکاتی که بیماران قلبی باید آن را رعایت کنند، دقت در مصرف انواع روغن ها و چربی های غیر اشباع شده می‌باشد. در واقع این بیماران باید حجم روغن مصرفی خود را تا حد زیادی محدود کنند و ترجیحا از چربی های غیر اشباع شده استفاده کنند. یکی از خواص پسته برای برای بیماران قلبی، برخورداری از همین چری های غیر اشباع شده می باشد. پسته در مقایسه با دیگر آجیل‎‌ها می‌تواند سطح کلسترول خوب خون را افزایش دهد و سطح کلسترول بد آن را کم کند.

کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود سلامت قلب با پسته

همانطور که می‌دانید از مهمترین عوامل برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های قلبی، کاهش وزن و پایین آوردن قند خون می‌باشد. از خواص پسته برای سلامت قلب این است که با مصرف این آجیل، بدن شما تمایل کمتری به خوردن غذا خواهد داشت. زیرا این ماده مهم غذایی حجم فراوانی از پروتئین و فیبر را به بدن شما می رساند.

کاهش فشار خون با مصرف پسته

یکی دیگر از خواص پسته برای بیماران قلبی، پایین آوردن فشار خون به وسیله این آجیل مهم است. بیماری فشار خون بالا زمینه بسیاری از بیماریهای دیگر به حساب می‌آید و خطر سکته را در مبتلایان افزایش می هد. مصرف پسته مانع از جذب کلسترول بد در بدن شده و سطح سدیم خون را تنظیم می‌کند. هر دوی این موارد باعث تنظیم و پایین آمدن فشار خون در مبتلایان خواهد شد و در نهایت به سلامت قلب کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید