بلاگ

مقایسه پسته با میوه خشک | کدام را بخریم؟

آنچه در تاریخچه پسته در ایران آمده نشان می دهد که استفاده از پسته به عنوان یک میان وعده مقوی سابقه ای بیش از ۴۰۰۰ سال دارد.حتی در دنیای امروز نیز بیشتر افراد دنبال غذاهایی با ارزش غذایی بالا، سالم و قابل حمل می باشند. در این میان آجیل ها و میوه های خشک جایگاهی ویژه پیدا کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه پسته با میوه خشک بپردازیم و در نهایت ببینیم کدام ارزش خرید بیشتری دارند.

میوه خشک چیست؟

میوه خشک به میوه هایی گفته می‌شود که درصد بالایی از رطوبت آنها از بین رفته باشد. این کار اغلب با روشهای مختلفی مانند خشک کردن در مقابل آفتاب و در هوای آزاد، خش کردن با استفاده از دستگاههای خشک کن انجام می گیرد. اغلب این میوه های خشک را به دلیل آنکه حجم کمتری را می گیرند وماندگاری بیشتری نسبت به سایر موادا غذایی دارند به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرند.

خشکبار چیست؟

خشکبار اغلب به دانه های روغنی مانند گردو، بادام، پسته و برخی از تخمه ها اطلاق می گردد که علاوه بر آن که آب کمتری دارند در طی فرایند خشک شدن نیز رطوبت آنها کاملا گرفته می شود و منبع خوبی برای انواع چربی های سلام و پروتئین محسوب می گردند.

نکاتی درباره مقایسه پسته با میوه های خشک

 با توجه به اینکه  هر دو نوع این مواد مغذی دارای کمترین میزان رطوبت در طول تهییه هستند و قابل نگهداری برای مدت طولانی می باشند، بااین حال تفاوت های کلیدی بین این دو نوع ماده مغذی وجود دارد که در ادامه با اشاره به این موارد به مقایسه پسته با دیگر میوه های خشک می پردازیم:

  1. پسته در مقایسه با دیگر میوه های خشک، آجیلی محسوب می شود که به طور طبیعی خشک می باشد ولی دیگر میوه های خشک نیاز به فرآیند خشک سازی هستند و مقدارزیادی از آب خود را در طول این خشک سازی از دست می دهند
  2. وزن پسته در مقایسه با دیگر میوه های خشک کمتر است
  3. پسته به دلیل داشتن چربی های سالم و پروتئین و همینطور کالری بالا دارای مواد مغذی بالاتری نسبت به میوه های خشک هستند. در حالیکه میوه های خشک منبع خوبی برای فیبر، مواد معدنی و ویتامینها به شمار می روند.

پسته بخریم یا میوه خشک؟

انتخاب بین میوه خشک و مغز پسته بستگی به این موضوع دارد که شما چه سلیقه غذایی دارید و یا چه رژیم سلامتی را در پیش گرفته اید؟ میوه های خشک منبع خوبی برای فیبر و ویتامین است در حالیکه پسته سرشار از پروتئین و چربی های سالم و لازم برای بدن شما می باشد. پسته کالری بیشتری رابه بدن شما می هد و کالری بیشتر باعث تولید انرژی در بدن شما می گردد، در حالیکه استفاده از میوه های خشک اکثرا به افرادی توصیه می گردد که به دنبال راهکارهایی برای کاهش وزن هستند. میوه های خشک حاوی مواد قندی بیشتری می باشد، بنابراین برای افرادی که دارای مشکلات قند خون هستند توصیه نمی گردد . در نهایت باید یادآوری کنیم که انتخاب و خرید پسته یا میوه خشک بستگی زیادی به نیازهای غذایی و سلیقه شخصی شما دارد

دیدگاهتان را بنویسید