بلاگ

۶ نکته طلائی برای انتخاب بهترین پسته

انتخاب بهترین پسته

پسته یکی از آجیل های مفیدی است که بهتراست علاوه بر طعم خوب و لذت بخش آن از فواید دیگر این آجیل پر طرفدارآشنا باشید. از جمله فواید این آجیل می توان به فواید پسته برای پوست اشاره نمود. علاوه بر آن باید اشاره کرد که پیشگیری از سرطان با مصرف پسته نیزاز دیگر فواید این آجیل لذت بخش می باشد. برای اینکه از تاثیرات مهم این آجیل محبوب برخوردار شوید بهتر است به نکات لازم برای انتخاب بهترین پسته هنگام خرید توجه کنید.

شاید بتوان گفت ساده ترین راه برای انتخاب بهترین پسته مرغوب توجه به طعم و مزه آن است. زیرا پسته های بی کیفیت طعم خوبی ندارند و حتی بسیاری از فواید آن هم به دلیل نامرغوب بودن از بین می رود. روشهای دیگری نیز برای انتخاب بهترین پسته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

مهمترین پارامترهای انتخاب بهترین پسته

۱. طعم و مزه پسته

همانطور که اشاره شد مهمترین معیاربرای انتخاب بهترین پسته، توجه به طعم و مزه آن است. طعم و مزه در همه آجیل ها حرف اول را می زند. به وسیله طعم می توان تشخیص داد که آیا پسته کهنه است یا تازه؟

۲. اندازه پسته

بهترین نوع پسته، که با نام پسته اکبری معروف است از انواع دیگر آن دارای سایز بزرگتری است و توصیه می شود اطلاعات خود را در مورد سایز پسته ها تا حدی بیشتر کنید تا هنگام خرید بتوانید بهترین نوع پسته را تشخیص دهید.

۳. شکل پسته

اگر داخل پسته ای که قصد خرید آن را دارید، پسته هایی ببینید که پوست آنها شکسته است،  نشان دهنده این موضوع است که پسته تحت فشار زیادی بوده و این موضوع از کیفیت آن می کاهد. علاوه بر آن وجود برخی از لکه هایی که اغلب به رنگ قهوه ای هستند نشان دهنده آن است که پسته مرغوب نمی باشد.

۴. مغز پسته

مغز پسته که به عنوان مهمترین بخش پسته می باشد، تاثیر زیادی در انتخاب بهترین پسته دارد. اگر شما یک مشت پسته را در دست خود نگهدارید و سپس آن را تکان دهید و به صدای آن گوش کنید متوجه خواهید شد که مغز پسته رسیده است یا نه. روش کار اینطور است که اگر صدای زیادی از پسته ها درآمد به این معنی است که پسته ها نارس بوده و مغزها از اندازه معمولی بسیار کوچکتر هستند. برای نگهدای پسته به مدت طولانی نیز توصیه می‌شود حتما به کیفیت مغز پسته توجه داشته باشید، زیرا حفظ کیفیت اولیه در طول زمان نگهداری برای پسته هایی قصد دارید در یخچال و فریزر خود نگهداری کنید، بسیار مهم است.

۵. ظاهر یکدست

اگر پسته ها یکدست باشند یعنی همه آنها از یک نوع بوده و با انواع دیگر مخلوط نشده است و داری کیفیتی یکسان می باشد. متاسفانه برخی از فروشندگان برای کاهش هزینه خود، اقدام به مخلوط کردن انواع پسته می کنند که اینکار در نهایت از کیفیت پسته می کاهد

۶. نوع بسته بندی پسته

اغلب پسته هایی که به صورت بسته بندی عرضه می شوند دارای کیفیت بالاتری نسبت به پسته های هستند که بدون بسته بندی و به صورت فله ای به فروش می رسند. در صورتی که قصد خرید پسته به صورت فله ای را داشته باشید سعی کنید فروشنده معتبر و شناخته شده ای را برای انجام این کار پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید