بلاگ

بهترین روش نگهداری از پسته در منزل

نگهداری از پسته در منزل

اگر شما با روش‌ نگهداری از پسته در منزل آشنا باشید می توانید از این محصول مفید و سالم استفاده بیشتری داشته باشید، بهتر است بدانید که دوعامل حرارت و رطوبت مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در نگهداری از پسته به شمار می روند. با افزایش درجه حرارت محیط فعالیت قارچ ها و حشرات در محیط انبار پسته آغاز می گردد و با توجه به اینکه پسته رطوبت محیط اطراف خود را به سرعت جذب می کند، باید در تنظیم میزان رطوبت محیطی که در آن پسته نگهداری می کنید دقت بیشتری داشته باشید، زیرا رطوبت بیشتر باعث بیشتر شدن فعالیت باکتری ها و سرعت یافتن فعالیت حشرات و همینطور قارچ ها می گردد.

مهمترین نکاتی که باید درباره نگهداری از پسته بدانید

  • باید پسته را در زمان مشخصی برداشت نمود همانطور که برداشت زود هنگام از کیفیت و فواید پسته می کاهد و وزن آن را کاهش می دهد برداشت دیر هنگام نیز مضر می باشد
  • پسته ها را حتما باید بعد از برداشت پوست گیری نمود و سپس به خشک کردن آنها اقدام نمایید
  • علت اینکه بعضی از پسته ها روی آب قرار می گیرند وجود آفت، مغز نارس و رطوبت کم می باشد که باید این پسته ها را از سایر پسته ها جدا کرد و پس از جدا کردن مغزهای سالم آنها را خشک کرد و رطوبت آنها را به شش درصد رسانید
  • رطوبت انبار پسته باید کمتر از ۷۰ درصد باشد تا مانع رشد قارچ ها و حشرات گردد

مدت زمان نگهداری از پسته در انبار

مدت زمان نگهداری از پسته در دمای منزل نسبت به فریزر یا سردخانه های مخصوص پسته کوتاهتر می باشد، اگر پسته را در فریزرهای مخصوص یا سردخانه نگهداری شود، امکان دارد عمر آنها به ۱ تا ۲ سال برسد.

چگونه پسته را در یخچال و فریزر نگهداری کنیم؟

چگونه پسته را در یخچال و فریزر نگهداری کنیم؟

اگر بخواهید پسته های خود را در فریزر نگهداری کنید بهتر است ابتدا آنها را در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی دردار بریزید و بهتر است بدانید که نگهداری پسته در ظروف دربسته از کیسه های پلاستیکی مناسب تر است. دمای مناسب برای نگهداری پسته در یخچال۴ درجه سانتی گراد می باشد. با این روش می توانید پسته خود را تا یک سال تازه نگهدارید.وقتی پسته های تازه خود را به مدت طولانی در یخچال نگهداری می کند، آفات وحشرات دیگر اجازه رشد نمی یابند و پسته شما سالم می ماند.

برای نگهداری پسته ها در فریزر علاوه بر ظروف در بسته می توانید از کیسه های پلاستیکی نیز استفاده کنید اما بهتر است پلاستیکی که استفاده می کنید از نوع ضخیم باشد.

نگهداری از پسته ها در فریزر به دلیل آنکه آجیل شما از نور و حرارت در امان است برای نگهداری طولانی مدت بهتر است با این روش می توانید پسته خود را ۲  الی ۳ سال نگهداری کنید.

خشک کردن پسته

 یکی از روش های سنتی و قدیمی رایج برای نگهداری از پسته خشک کردن آن می‌باشد، این روش باعث جلوگیری از فاسد شدن پسته می گردد. خشک کردن پسته باعث کاهش وزن آن شده و در نتیجه حمل و نگهدای آن آسانتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید